Hur vårdar man torr hy under vintern ?

Har man mycket torr & fnasig hy tycker jag att det bästa man bör göra är att göra en skonsam peeling i första hand, för att eliminera döda hudceller och ha en bra grund att återfukta på.
När det gäller kroppen sedan, så kan man smörja in sig med en fet kräm, alternativt en lotion efter varje dusch, då det välgörande i krämen binds lättare när man fortfarande är lite fuktig. Jag rekomenderar verkligen Vichy's kroppslotion med macadamianöt. Fungerar super!

När det gäller hyn, tycker jag att man ska investera i en bra dag & natt creme. Budgetalternativ som jag rekomenderar är dag&natt creme för torr hy som finns på apotkeket, för runt 79 pix!
Använder du make up, se till att använda rengöringsmjölk på kvällen, och absolut inte tvätta bort sminket med tvål.

Förutom detta kan man hjälpa kroppen inifrån med att dricka mycket vatten varje dag. Det hjälper mer än vad man tror!

På inlägget ovan finns ett hemmagjort recept på en ansiktsmask som är en riktig räddare under vintern!

Hälsningar





- Spamma inte , tack !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0